You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 05 Maj 2025, 09:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #345014 Wysłany: 15 Mar 2010, 12:57; 
 Temat postu: nie pali - czyżby centralka wtrysku?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Sprawa ma się tak:

W mrozy zaczął często tracić moc. Nie miał zbytniej ochoty odpalać, zimny telepał, ale dało się normalnie jeździć po zagrzaniu. Potem zaczął tracić moc... Jak były te największe mrozy przestał palić całkiem. Gdy trochę zelżały, to udało się go po długich męczarniach odpalić, ale palił jakby na dwa cylindry. Gdy puściły mrozy zaczął jeździć praktycznie normalnie. Przez 300km było ok, potem ok. 50km jeździł, ale lubił zgasnąć na jałowych albo silnik nie miał siły się rozpędzić (nawet na luzie)... Potem znowu odżył, aż nagle zrobił niespodziankę i nie odpalił.

Brak iskry na obu cewkach, baaardzo często immo nie rozpoznaje kluczyka. Ale jak rozpozna też nie ma iskry.
ELM widzi tylko błąd drugiej sondy lambda (bo rzeczywiście jest uszkodzona). Skasowałem, już się nie pojawił, bo pojawia się znowu po przejechaniu kilku km zazwyczaj. Potem ELMa zasiałem, a w międzyczasie doczytałem się o możliwości skanowania VAGiem.
VAGcom+ fiatECUscan widzi błąd immo, który mogę wykasować raz przy pierwszej próbie, a raz przy przykładowo szóstej. Testów diagnostycznych praktycznie nie mogę wykonać, kasowania autoadaptacji też. Z testów to mogę sobie pomigać kontrolką silnika (bo kontrolka temperatury nawet się nie włącza nie wiem czemu, chociaż program nie wyrzuca błędu :shock: )
róba sprawdzenia któregokolwiek wtrysku lub cewki kończy się zerwaniem połączenia. Czasem uda się włączyć test wentylatora chłodnicy.

Interfejs jest ok, bo w Seicento wszystkie testy wykonują się bez problemu (nie kasowałem tylko autoadaptacji, bo nie było takiej potrzeby).

Przy próbie odpalenia auta wskazówka prędkościomierza wędruje na około 5-10km/h. Oczywiście nie odpala, bo nie daje sygnału na cewki :/

Niedawno sprawdzałem ciśnienie na cylindrach i było między 12 a 14 więc ok. Rozrząd świeży (ok. 500km). Świece ok, kable też raczej, ale już z cewek nie wychodzi iskra w tej chwili.
Nawet olej i płyn chłodniczy w normie, co raczej i tak by nie miało wpływu :E
Akumulator w bardzo dobrej kondycji, z resztą dodatkowo podłączałem pod inne auto w celu wykluczenia akumulatora.

A teraz najciekawsze - zepsuł się pod IKEĄ, więc trzeba było go zabrać, żeby nie płacić kary za niezabranie auta (niby zgłosiłem, żę mi się zepsuł i nie robili problemów, ale wolałem od razu zabrać)...
Na hol wziął... i odpalił :shock:
Prawdopodobnie na jednej cewce jeździł, bo nie miał mocy i gasł jeśli nie trzymałem go na obrotach. Jeśli trzymałem na obrotach, to jechał normalnie, dość dynamicznie. Ale przy hamowaniu już gasł...
Tuż przed domem zgasł (około 25km zrobiłem) i już nie chciał odpalić. na rozruszniku zaparkowałem :E

Pytanie:
Czy te objawy dają pewność bliską 100%, zę to centralka wtrysku poszła papa? Czy to może być też kwestia tej uszkodzonej sondy?

Sonda puszcza spaliny przez siebie, także mogła się złamać w środku (wydech w tej okolicy jest wgięty... )

Prośba: Czy mógłby ktoś odłączyć drugą sondę i sprawdzić, czy auto odpali? A jeśli odpali, to jak się zachowuje?
Oczywiście prośba raczej do posiadających interfejs, bo nie wiem czy komputer sam skasuje błąd...

Aha... Wszystko na benzynie sprawdzane.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 

 
 Post #345041 Wysłany: 15 Mar 2010, 14:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Gocław
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 444
mariuz napisał(a):
Czy te objawy dają pewność bliską 100%, zę to centralka wtrysku poszła papa?

daje 99,5% że to centralka wtryskowa. Przechodziłem przez to :( Żadne ASO w Warszawie nie było w stanie zdiagnozować tej usterki. Dopiero zadzwoniłem do Pana Krzysztofa z KO-CARU i powiedziałem co mojemu kropasowi jest (pan Krzysztof telefonicznie po rozmowie ze mną zdiagnozował usterkę - centralka wtryskowa i przysłał mi nową, regenerowana za 800-900zł) Wsadziłem tą nową centralkę i odrazu odpalił i już nigdy nie widziałem niegasnącego kluczyka na swojej desce :) Sprawdź jeszcze świece czy masz NGK BKR5EZ (jeżeli masz inne niż te to CAN w punciaku też niebardzo akceptuje te świece. Odpowiadałem już nie raz na tego typu problemy. Spróbuj jeszcze odpalić autko w trybie awaryjnym.
Tutaj masz sposób na zdiagnozowanie "śmierci centralki wtryskowej":

post197089.html?highlight=#197089

_________________
MKII 1.2 8v SX 2001r + LPG
Image
"Wolę pchać swoje Punto niż jeździć Volkswagenem"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345043 Wysłany: 15 Mar 2010, 14:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Jadak - czyli teraz masz bez immo, czy też centralka asma się naucyzła Twoich kluczyków? Podejrzewam, ze nie masz immo. W takim razie gdybyś np. w weekend znalazł trochę czasu na podjechanie do mnie, to byłbym wdzięczny. Oczywiście na paliwo i "kubusia" dam :)

Byśmy przełożyli na chwilę centralkę od Ciebie i bym miał pewność. Bo ten gościu z piaseczna to mnie za samo sprawdzenie centralki by skasował jak za zboże... Znaczy ten Grabowski. Zadzwonię dziś do tego z Żabieńca ile by chciał za naprawę...
Nie mam karty do odpalania w trybie awaryjnym :(

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345048 Wysłany: 15 Mar 2010, 15:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa - Gocław
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 444
mariuz napisał(a):
Podejrzewam, ze nie masz immo

kurcze dosyć istotna sprawa a nawet się tym nie zainteresowałem :/ Jak przyszła mi nowa centralka i ją podłączyłem i przekręciłem kluczyk, to zapaliło się immo i byłem już wtedy bardzo wk!@#$%ony. Ale po kilkunastu sekundach (nie pamiętam czy to było 15 czy 30sec) immo zgasło i kropas do dnia dzisiajszego nawet nie mrugnął jeśli chodzi o immo :) Może przez te 15-30sec programowała się centralka przy pierwszym odpaleniu? Tak sobie teraz gdybam bo dosyć dawno to było...

[ Dodano: 15 Mar 2010 13:59 ]
mariuz napisał(a):
W takim razie gdybyś np. w weekend znalazł trochę czasu na podjechanie do mnie, to byłbym wdzięczny

To wszystko zależy od szkoły :/ będę w stanie dać odp dopiero środa-czwartek

[ Dodano: 15 Mar 2010 14:04 ]
mariuz napisał(a):
Zadzwonię dziś do tego z Żabieńca ile by chciał za naprawę...

naprawa naprawą...jest kilku gości w PL którzy są w stanie dobrze to naprawić ale jeśli chodzi skuteczną diagnozę (omawiana usterka jest baaardzo ciężka do zdiagnozowania) myślę że tylko KO-CAR Tychy (jeśli oczywiście przeprowadzimy mój test i dalej będziesz w czarnej du**e :E )

_________________
MKII 1.2 8v SX 2001r + LPG
Image
"Wolę pchać swoje Punto niż jeździć Volkswagenem"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #345053 Wysłany: 02 Kwi 2010, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Z treści ich aukcji wynika, że jednak uczy się kluczyków :mysli:

[ Dodano: 02 Kwi 2010 20:26 ]
Komp wrócił z naprawy.
Raz prawie odpalił, potem objawy powróciły... Na holu pojechał do kolegi, który to rozłożył wszystko i złożył... i hula :shock:

Nie wiem co mu było ... Może gdzieś masa nie stykała. Ale kasa nie poszła całkiem w błoto, bo nie muszę kupować katalizatora , nowej lambdy, a do tego znam kod immo :)

P.s.

Podziękowania dla kolegi Jadak za chęć współpracy. Niestety wyskoczyła mi nagłą sprawa i nie byłem w stanie skorzystać :(
Ale mimo wszystko dzięki :pijacy:

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO