You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 22:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #849078 Wysłany: 02 Sie 2019, 18:41; 
 Temat postu: Falowanie obrotów_lekkie dymienie_1.3 90kM
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Sie 2019,
Posty: 4
Dzień Dobry,
Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Grande Punto 1.3 90km - 2007r ( wycięty DPF) wersja Sport. ( około 10tys. kilometrów w ostatnie 4 miesiące)
Od jakiegoś tygodnia występują następujące objawy:
- falowanie obrotów : 800-1000 obr tylko gdy silnik zimny,
- lekkie dymienie ( da się zobaczyć w lusterku), praktycznie tylko w momencie redukcji, a potem " gaz w podłogę"
- trochę podwyższone spalanie, albo inaczej zdecydowanie wyższe niż pokazuje to komputer (około 0,7-0,8l więcej)
Co do spalania, codziennie jeżdżę 100km ( 85% autostrada - prędkość 120km/h, 15% miasto).
Rezultat--> 5,4-5,6l ( 50% czasu z klimatyzacją), laczki R17/205, więc jak dla mnie nie jest źle, bez klimy i na mniejszych oponach byłoby z 5,1-5,3l.
( komputer "śmie" twierdzić, że średnie spalanie to coś koło 4,5-4,7l)
Moje podejrzenia to EGR albo, któryś z wtryskiwaczy.
- jakie są wasze opinie, co mógłbym sprawdzić samemu? ( dość ograniczone możliwości, ani garażu, ani zaplecza)
- jaki skaner do OBD kupić aby dowiedzieć się czegoś ciekawego? czy w ogóle urządzenie typu " budżetowego" ma jakiś większy sens?
- czy macie jakiegoś polecanego mechanika u którego mógłbym to sprawdzić ? (dolnośląskie) ( wjazd do pierwszego lepszego skończy się informacją, że wtryski i turbosprężarka out, co niekoniecznie może być zgodne ze stanem faktycznym)
Z góry dziękuję za odpowiedź :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #849368 Wysłany: 18 Sie 2019, 19:43; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów_lekkie dymienie_1.3 90kM
Offline
Puntoświr

Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 114
Kup elm od viakena i albo alfa obd albo multiecuscan. Odczytaj kody błędów może są jakieś oczekujące. Sprawdź korekty dla wtryskiwaczy. Sam szukam informacji na ten temat bo kupiłem Doblo z takim silnikiem. Korekty dopuszczalne są chyba tylko +-1. Może być EGR ale możesz zrobić jego test. Turbo też sprawdzisz na wykresach. Przepływomierz wartość żądaną i rzeczywista. Ciśnienie paliwa. Temat rzeka.
A tu artykuł na temat tego silnika


Góra
 Profil  
 
 
 Post #849370 Wysłany: 18 Sie 2019, 20:12; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów_lekkie dymienie_1.3 90kM
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Sie 2019,
Posty: 4
Dzięki,
Jakoś na razie jeżdżę i nie jest tak źle, zabiorę się za to w swoim czasie.
( Zdążyłem sprawdzić, że to na pewno nie wtryski- test przelewowy)
Pytanie, którym z nich ( elm, multiecuscan itp) odczytam również kody AirBag?
( ostatnio potrafi się taki pojawić)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850016 Wysłany: 29 Wrz 2019, 19:32; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów_lekkie dymienie_1.3 90kM
Offline
Puntoświr

Imię: Andrzej
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 09 Mar 2019,
Posty: 114
Elm z adapterem kup. U mnie żółty do body i airbag albo zielony albo wcale. Alfa obd i Mes do wyboru.
Artykułu nie mogę wkleić bo jest w pdfie nazywa się
Prajwowski_2.pdf
Ambrozik parametry strugi paliwa w silniku fiat multijet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850020 Wysłany: 25 Paź 2019, 23:36; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów_lekkie dymienie_1.3 90kM
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Sie 2019,
Posty: 4
Kupiłem ELM, poradziłem sobie z poprzednim problemem nr1 -- po wymianie EGR, było OK.
Problem numer 2 --> taśma z przełącznikiem zespolonym ^ kupiłem używkę za 220zł^
Mam już kolejny..
P0236 -- sygnał doładowania turbiny, oczywiście brak jej działania ^
Jeszcze nie zabrałem się do znalezienia przyczyny. Jestem trochę " zawiedziony" awaryjnością
Posprawdzam przewody oraz czujnik, jeżeli to nie pomoże pojadę do jakiegoś gościa od turbin.
Na dodatek pojawił się jeszcze wyciek w okolicy "popmy wtryskowej - ten Bosch od strony kierownicy"
A to wszystko w 10tys. km. ( edit, zapomniałem o łożyskach - oś tylnia i o osłonce termicznej wydechu końcowego)

[ Dodano: 25 Paź 2019, 23:36 ]

Na szczęście to tylko przewód podciśnieniowy ^

Przejechałem 12tys. km, w niecałe 4 miesiące --> szykuje się do kolejnej wymiany oleju.
Ostatnie 3x jeździł na 10W40 ( no cóż nie wnikajmy)
Chciałbym zmienić na 5W30 lub 5W40?
Myślicie, że gra warta świeczki? --> przez ostatnie 12 tysięcy "zeżarł" nie więcej niż 150ml --> tutaj pozytywne zaskoczenie, więc i stąd ten cały pomysł.
Z góry dziękuję za odpowiedź!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850467 Wysłany: 26 Paź 2019, 21:33; 
 Temat postu: Re: Falowanie obrotów_lekkie dymienie_1.3 90kM
Offline
Puntoświr

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016,
Posty: 727
Pomógł: 36
spokojnie lej 5w40, w zimie na mrozie łatwiej rozrusznik zakręci , lepiej na zimnym będzie smarowany silnik itd., ale pamiętaj żeby to był prawdziwy syntetyk a nie hydrocrack, tu trochę info https://ekonaft.com.pl/firma/aktualnosc ... etyczny-51, przed wymianą warto zalać płukankę, ja testowałem BG109, w ciul syfu wylało się z silnika, oczywiście przy płukaniu stosuj sie do instrukcji z opakowania
tez w moim 2 gen miałem 10w40 jak kupiłem (ehh ci poprzedni właściciele...), teraz jeżdżę na 5w40, wbrew powszechnym opiniom nic mi się nie rozciekło, nic nie rozszczelniło, silnik suchy, a na mrozie 25 st. C odpala bez problemów (znaczy rozrusznik nie ma problemów z zakręceniem silnika), ja polecam zmianę, nie znam wymagań co do grande, poczytaj i zalej to co zaleca producent (w sensie klasa lepkościowa, jakościowa, nie musi być to tutela, która do "górnolotnych" nie należy i są lepsze oleje od niej)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO