You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 19:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #850333 Wysłany: 17 Paź 2019, 18:55; 
 Temat postu: Nieśmiertelny temat chip'ów
Offline
Forumowicz

Imię: Przemysław
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 17 Paź 2019,
Posty: 2
Witam
Zastanawiam się nad chipem w moim Punto Evo z 2010 (1.3 Multijet 75KM). Słyszałem, że są potem problemy ze sprzęgłem i turbo, ale no nie będę owijał w bawełnę: jeżdżę tą furą prawie rok i jestem zakochany. Jedyne co nie daje mi spać to mała ilość mocy. W związku z tym pare pytań: czy ktoś ma 1.3 JTD 75KM po chipie? Jakie doświadczenia? Na co zwrócić uwagę? Jaki jest sposób na turbo i sprzęgło? (może na przykład wstawić turbo z wersji 90-konnej?)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #850346 Wysłany: 18 Paź 2019, 10:22; 
 Temat postu: Re: Nieśmiertelny temat chip'ów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Zadzwoń do cinsoft.pl i pogadaj , ludzie chipsują te silniki i jeżdżą.
Jak się dba to się ma - szczególnie przy łańcuchach trzeba zwracać uwagę na olej

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #850370 Wysłany: 19 Paź 2019, 14:06; 
 Temat postu: Re: Nieśmiertelny temat chip'ów
Offline
Puntoświr

Imię: Krzych
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 06 Lut 2012,
Posty: 813
Pomógł: 11
Masz evo na sterowniku Marelli 8DF, na dziś dzień można go czipować bez problemu i to od razu przez złącze OBD2.

Wrzuć sobie angielskie tłumaczenie i poczytaj:
https://squadra-tuning.nl/chiptuning/fi ... v-75-pk-2/
https://squadra-tuning.nl/marelli-multijet-chiptuning/

Ja u siebie mam zrobiony czip właśnie przez cinsoft.

Parę razu już się wypowiadałem o czipowaniu tego silnika, wypowiem się raz jeszcze.
Absolutnie w 1 kroku nic nie czipuj :!:
Zacznij od diagnostyki, następnie wyłączenia EGR (programowego i fizycznego-zaślepka) wraz z czyszczeniem dolotu.
Już samo to da Ci odczuwalną różnicę.
Koszt ~500pln ?

Dopiero jak ta różnica Ci się znudzi, to pomyśl o czipie który względem w/w da Ci 10-15% więcej za kolejny koszt rzędu ~1000pln.

Co do problemów:
Jeżeli zmieniasz olej i filtry co 15kkm zamiast co 30kkm, to problemów nie ma.
Możemy mówić co najwyżej o normalnym zużywaniu się tych elementów.
Turbiny nigdy nie musiałem regenerować a jeżdżę już 4ty rok i na czipie mam już ponad 100kkm.
Skrzynia biegów - po regeneracji, słynne M20/M32 które tak czy siak tego wymagają - czip nie miał tu nic do tego.
Sprzegło i dwumasa - wymienione i nie dlatego że był czip, tylko dlatego że jak była skrzynia wyjęta to nowe sprzegło i dwumasę od razu zrobiłem.

I z perspektywy czasu (i konkretnie w kontekście TYLKO silnika 1,3mjtd), szczerze powiem że wydawanie tego tysiaka jest mocno dyskusyjne :E


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO