You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Gru 2014, 06:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #35073 Wysłany: 25 Lip 2007, 17:23; 
 Temat postu: wymiana sprężyn na niższe w tylnej osi i przedniej
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1169
Pomógł: 1
Witam

dziś właśnie walczyłem ze sprężynkami:
- na początku trzeba podnieść cały tył auta
- następnie odkręcić oba koła
- odkręcamy śruby mocujące amorki do nadwozia (uwaga podstawić coś pod belkę żeby nie spadła)
Image
- następnie opuszczamy belkę tak żeby wyjąć sprężyny
Image
- tak wygląda wyjęta sprężyna, demontujemy gumę i odbojnik
Image
- tu na górze jest nowa a na dole oryginalna wyjęta z auta
Image
- zakłądamy gumę i odbojnik ( tu poszło opornia) na nową spręzynę i umieszczamy spowrotem na swoim miejscu, tu trzeba dokładnie ustawić bo odbojnik pasuje tylko w jednym miejscu, propomuję najpierw włożyć od góry bo inaczej może być trudniej ;) - pamiętając o ustawieniu odpowiednim
Image
- odpowiednio robimy z drugą stroną i zaczynamy (lewarkiem podnosić belkę, sprawdzają co chwila czy wszystko pasuje w swoje miejsca, przykręcamy amorki i wtedy możemy spokojnie już belkę opuszczać
Image
- przykręcamy koła i opuszczamy auto, a oto efekt końcowy:
Image
- przód opuszczony jakieś 30 mm a tył niestety zapomniałem zmierzyć przed :? więc nie wiem ile ale napewno mniej

Jeśli chodzi o przód niestety zapomniałem aparatu i fotek nie mam ale coś napiszę
- podnośimy auto z przodu (jedną stronę lub 2 jak ktoś ma 2 lewarki)
- odkręcamy koło
- odkręcamy i zdejmujemy mocowanie przewodu hamulcowego
- odkręcamy 2 śruby mocujące amorek od spodu i jedną w komoże silnika mocującą amorek od góry
- mocujemy wyjęty amor w imadle i ściskami skręcamy sprężynę żeby nie wystrzeliła
- odkręcamy mocowanie sprężyny na górze amora i zdejmujemy
- wyjmujemy spręzyne i luzujemy ściski tak żeby można było spokojnie je zdjąc
- zakładamy mową sprężynę i jeśli trzeba też ją ściskamy tak żeby można było ją przykręcić od óry do amorka ( ja nie musiałem pasowało bez ściskania)
to są oryginalne sprężyny te co założyłęm były o 40 mm niższe
Image
- po dokręceniu sprężyny montujemy amorka w aucie
- przykręcamy na górze w silniku
- następnie 2 śrubki do wachacza
- przykręcamy mocowanie przewodu hamulcowego
- teraz koło na swoje miejsce
- i koniec z jednym teraz czas na drugie dokładnie tak samo ;)

wrażenia z jazdy:
auto lepiej się klei do drogi, nie przechyla sie, lepsze prowadzenie w zakrętach, niższe (efekt wizualny - nie ma wielkiej przestrzeni nad przednim kołem), i wogóle polecam

pozdrawiam Hubi

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p ok roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 146000km,
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897


Góra
 Profil  
 

 
 Post #35074 Wysłany: 25 Lip 2007, 17:33; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 22818
Pomógł: 114
A ile Cie cały zestaw sprężyn kosztował?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 21.12.13
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm 11,3s do 100km/h

Soprany ostre jak samurajskie miecze, bas głeboki jak tunele Vietcongu... Bo dobre CA to takie, z którego jest zadowolony właściciel :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #35096 Wysłany: 25 Lip 2007, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
I jakiej firmy?

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #35161 Wysłany: 25 Lip 2007, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1169
Pomógł: 1
firma H&R 167,50 na allegro urzywane podobno 1 sezon, nowe na allegro tylko firmy janex sa po 332 chyba

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p ok roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 146000km,
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41667 Wysłany: 27 Sie 2007, 22:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: z Wrocławia
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 256
ladny kropeczek:) te sprezyny to idealne do niego wkoncu nie wyglada jak terenowka na malych kuleczkach :) chyba tez zakupie :>

_________________
Nothing great ever comes without a sacrifice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41672 Wysłany: 27 Sie 2007, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1169
Pomógł: 1
polecam, super się prowadzi i zapraszam na www.punciak.go.pl :mrgreen:

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p ok roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 146000km,
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216457 Wysłany: 06 Lut 2009, 22:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Gleba to podstawa, tylko mam obawy czy buda która dzwiga w moim przypadku diesla wytrzyma jazdę na glebie, a dokładniej chodzi mi o przednie kielichy. :?:

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216463 Wysłany: 06 Lut 2009, 22:51; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 22818
Pomógł: 114
Tak apropo obniżania "garażowymi" metodami - dziś myłem auto i obok stało bmw e30 kombi ale cholernie nisko koła aż się chowały w nadkolach. Znajomy co był obok mówi: "no, normalnie obcina się 2 zwoje, a my 4 obcieliśmy i teraz na amortyzatorach siedzi". Brak słów...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 21.12.13
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm 11,3s do 100km/h

Soprany ostre jak samurajskie miecze, bas głeboki jak tunele Vietcongu... Bo dobre CA to takie, z którego jest zadowolony właściciel :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216504 Wysłany: 07 Lut 2009, 08:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 11819
Pomógł: 42
Widziałem raz z pół roku temu przede mną obniżone stare polo :E tak obniżone, że momentami dawałem mu światłami po szybie skok zawiasu: 0 :E Na najmniejszych nierównościach drogi tak śmiesznie podskakiwało, że nie umiałem opanować śmiechu :E

_________________
Było: Punto II 1,2 8V 44kW Jest: Punto Evo 1,4 Multiair 99kW
Image <- Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Punto II 1,2 8V
Czy masz już darmowe Assistance?
JAK PRAWIDŁOWO PALIĆ WĘGLEM?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216521 Wysłany: 07 Lut 2009, 10:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
krzysiek82- najlepiej wtedy było by wstawic rozpórke przednich kielichów, bo ci sie koła z przodu rozjada!
mam pytanie:
Czy JTD jest takie twarde czy to tylko u mnie!?????????????????
no strasznie, na zimowkach jest troszeczke lepiej bo mam 14" i wyzszy profil opony ale w lato na 15 to strasznie,
Wiem ze na sprezynach sa zawsze takie kropki róznego koloru, u mnie z przodu jest jakas zółta!
no amorki tez napewno maja znaczenie!
nie wiem czy ktos grzebał przy zawiasie czy nie!

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #216704 Wysłany: 07 Lut 2009, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Amortyzatory nie mają wpływu na twardość zawieszenia, spełniają tylko rolę tłumiącą, ja mam sprężyny seryjne czarne i trudno mi powiedzieć, czy jest twardo czy nie bo nie mam porównania z innym punto. Chociaż w porównaniu z poprzednim autem to punto pływa a nie jedzie :)

Kolego Jaguar15 co masz na myśli, pisząc że się koła z przodu rozjadą?
Są jakieś potwierdzone przypadki uszkodzeń karoserii po takie modyfikacji?

Odnośnie rozpórki to ma ona przenosić obciążenia podczas pokonywania np zakrętów. Jednak jeśli się nie zaważy wyrwy w jezdni to ona nie spełni swojej funkcji.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217012 Wysłany: 08 Lut 2009, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
koledzy chodziło mi ze faiat tak ma ze koła z przodu sie rozkraczają!
Ostatnio byłem mierzyć zbierznosc i koles odrazu zmierzył kot przechyłu koła i powiedział ze troszeczke juz leza!
pOWIEDZIAŁ ZE JAKBY TEN SAMOCHOD MIAŁ OD NOWOSCI ROZPÓRKE KIELICHÓW TO NIE BYŁO BY TEGO!
W sumie miał racje, bo wszyskie punciaki wygladaja troszeczke rozkraczone z przodu jak sie patrzy!
np. skoda favorit miała seryjnie montowana z przodu rozpórke kielichów!

A odnosnie amorków:
tak maja duzy wpływ, ojciec ma golfa 4 i miał bardzo pływajace zawieszenie, i kupilismy amaorki niby jakies sportowe, załozylismy, bez zmiany sprezyn i jest okropnie twardy! nie wiem chłopaki ale przekonałem sie o tym osobiscie, tez kiedys myslałem ze nie maja wpływu na twardosc auta a tu zonk!

A sprezyny tez mam czarne, chodzi mi tylko o taka kropeczke namalowana na którymś zwoju na sprezynie, i ona niby swiadczy o charakterystyce sprezyny!
ja mam jena kropeczke (z przodu nie wiem jak tył)w kolerze zółtym
np golf4 (ojca)miał 3 kropeczki prawdopodobnie dwie zielone i pomarańczowa (ale nie pamietam dokładnie)

pozdrawiam

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217117 Wysłany: 09 Lut 2009, 08:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Paź 2007,
Posty: 965
jaguar15 napisał(a):
np. skoda favorit miała seryjnie montowana z przodu rozpórke kielichów!

matiz też!

słyszałem też, że rozpórka generalnie usztywniu i pomoże uchronić się przed wymianą szyby przedniej, związanej z pracą budy!
(więc do szklarza jade dopiero jak przyjdzie rozpórka! ;))

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217190 Wysłany: 09 Lut 2009, 14:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Tak tylko żeby taką rozpórkę założyć należy wiercić w kielichu a tego bym nie chciał robić. Buda pracuje i szyba pęka raczej tylko wtedy gdy auto było po poważnym dzwonie i źle naprawione.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217232 Wysłany: 09 Lut 2009, 17:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
jak ja bym miał nówke kropka nawet bym sie nie zastanawiał i ja tam wcisnął!

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217258 Wysłany: 09 Lut 2009, 18:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 20 Paź 2007,
Posty: 965
krzysiek82 napisał(a):
Buda pracuje i szyba pęka raczej tylko wtedy gdy auto było po poważnym dzwonie i źle naprawione.

tu bym się nie zgodził!

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217372 Wysłany: 09 Lut 2009, 22:44; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
akurat w felicia/favorit buda jest z plasteliny i te rozporki fabryczne sa po to zeby szyby nie pękały :wink: :hahaha:

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217446 Wysłany: 10 Lut 2009, 09:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 178
nie przesadzaj, poprostu ktos pomyslał wcześniej

[ Dodano: 10 Lut 2009 09:17 ]
ZoLtaR
a tak na marginesie to po co ci rozpórka w twoim kropku, tez chyba musi byc z plasteliny! ;)
(bez urazy!)
nie oszukujmy sie dobra sprawa jest miec rozpórke w aucie a szczególnie w kropku!

_________________
ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się
ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody
Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM
BMW E38 728iA
BMW E30 M52B28TU M-technic 2
Wartburg 353
Dużo gazu i sprzęgło odrazu!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #217570 Wysłany: 10 Lut 2009, 16:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
Odnośnie felicji rozpórka jest konieczna ponieważ zawieszenie by traciło geometrię. Do bani konstrukcja po prostu.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #225292 Wysłany: 05 Mar 2009, 00:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 11 Sty 2008,
Posty: 503
a nie pomysleliscie co bedzie jak auto zostanie stukniete z jednej strony? automatycznie sie zmieni cala geometria i raczej juz sie tego nie uda naprawic..

_________________
-------
Moje Punto Mk2 : http://fiatpunto.com.pl/post176091.html#176091

&
-->Grawerstwo ręczne i maszynowe/Pieczątki www.sieprawski.pl
-->GSM Telefony, Akcesoria, Sim-locki i naprawy

ZAPRASZAM ! :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230002 Wysłany: 18 Mar 2009, 16:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
znajomy mial rozporke w hondzie civic EG3....dostał strzała z lewej strony od jakiejs baby w seju.....automatycznie z prawej strony rozpórka wyrwała się.....mało tego....wyrywając sie pogieła maske od wewnątrz co było widoczne na zewnątrz...rozporka była firmy OMP wiec nic targowego tylko profi.....taka moja tylko mała uwaga...dużo roboty było żeby podczas naprawy tak zrobic autko zeby pozniej nie bylo problemow z ustawienie geometrii....

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261171 Wysłany: 03 Cze 2009, 02:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
co do rozpórki, to chcę powiedzieć, że mam książkę Haynesa o tuningu Punciaków i tam wyraźnie napisano, że tzw. rozpórki tylko z założenia mają trzymać geometrię, w rzeczywistości g***o dają, ale warto je zamontować bo to super wygląda i panienkom można poświrować :)


a o to przetłumaczony przeze mnie cytat:

"Kolejnym niezbędnym akcesorium dla każdego tuningowca, jeśli chodzi o zawieszenie jest rozpórka. Niektóre z nich mogą nawet działać
Zasada działania rozpórki jest prosta. Chodzi o to, że jeśli utwardzisz swój samochód na maxa, miękka rama auta (do której przymocowane są amorki) może nie wytrzymać przeciążeń związanych z ostrym wchodzeniem w zakręty, wygnie się i zepsuje układ kierowniczy. Rozpórka (w teorii) ma zapewniać wsparcie ramie auta, która nie będzie się tak łatwo wyginać
Dlaczego nie warto w to inwestować na poważnie? Po pierwsze: nikt nie ustawia auta aż tak twardo; po drugie: nikt nie będzie jeździć tak ostro; i po trzecie: buda w Punto to nie puszka po Coli. Rozpórka może dawać jakiś wymierny efekt, ale prawdziwym powodem jej mocowania jest jej super wygląd. W sumie dlaczego nie? Taka rozpórka genialnie wygląda z dobrze pomalowanym i czystym silnikiem i można ją dostać w różnych wzorach i kolorach. Porządna rozpórka kosztuje sporo, ale twoi kumple będą Ci zazdrościć, a dziewczyny ją pokochają - a to jest bezcenne"

Trochę tu pofantazjowałem (vel: Fuck you - terefere), ale ogólny sens jest zachowany.

Pozdrawiam :)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261466 Wysłany: 03 Cze 2009, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice
Rejestracja: 20 Sty 2009,
Posty: 282
To ja już nic nie wiem, czy zakładać tą rozpórkę czy nie. Trochę fiat dał dupy z tymi kielichami przednimi, skoro nie od jednej osoby słyszę już, że kielichy potrafią się ku sobie zginać.

_________________
Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR
GSM: 600-827-446


Góra
 Profil  
 
 
 Post #261843 Wysłany: 05 Cze 2009, 00:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
prawda jest taka, że jak ktoś nie potrafi jeździć, to nawet najmniej zawodne samochody będą mu się psuć i będzie narzekać, że miał pecha trafić na wadliwy. Trzeba sobie zdać sprawę z tego, że Punto to auto miejskie, a nie sportowe i dlatego jego konstrukcja jest raczej przystosowana do wolniejszego wchodzenia w zakręty. Przy odrobinie rozsądku można je trochę ulepszyć (lepsze zawieszenie itp.) i na pewno będzie lepiej, ale to nie jest auto rajdowe - przynajmniej nie te które są sprzedawane ludziom ;)
Jednym słowem - wszystko z rozsądkiem i umiarem, a żadna rozpórka nie będzie potrzebna i autko wszystko przetrwa ;)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #572182 Wysłany: 18 Kwi 2012, 07:07; 
 Temat postu: Re: wymiana sprężyn na niższe w tylnej osi i przedniej
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1059
Pomógł: 33
Odgrzeje temat: czy do PUNTO 2 1.2 16V beda pasowac sprezyny z wersji usportowionej, czyli 1.2 16V SPORTING? Chodzi mi o gorna nakretke oporowa czy bedzie pasowala? Czy mozna bez problemu zalozyc z wersji sporting, bez zadnych przerobek? Juz mam odpowiedz, po wizycie u znajomego mechanika. Powiedzial, ze mozna ciut wyzsze wlozyc bo sie "uloza" ale nie nizsze bo patrzylbym w niebo. A SPORTING, HGT i VAN mialy nizsze sprezyny i amorki.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 27 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO