You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 19:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 514 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #22405 Wysłany: 06 Maj 2007, 11:52; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Jak odszukam to wrzuce ten artykuł o chipowaniu diesli.

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #23355 Wysłany: 12 Maj 2007, 03:14; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Kuba DST napisał(a):
Ostatnio myśle o chip tuningu. Nawet dzwoniłem jużdo firmy zajmującej siętym i moc wzrośnie do 120 KM a kosztuje to tylko 1250zł. Czyli sie opłaca. Chyba się :lol: zdecyduje


Zwyczajnie kłamią. Tak jak pisali moi poprzednicy, moc przy silniku wolnossącym może wzrosnać przy modyfikacji samej elektroniki o kilka procent. 1.2 16V z Mk2 FL da się podkręcić z 80 do 85 KM i koniec. Fiat zrobił chyba taki tuning 1.4 16V i traz ma 100 KM w Pandzie 100HP 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36849 Wysłany: 03 Sie 2007, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
ja właśnie przeglądałem str. na ten temat i niestety ale przyrosty są nie wielkie jak dla 77KM ...i 1200zł :/

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36866 Wysłany: 03 Sie 2007, 23:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w.wa
Rejestracja: 03 Sie 2007,
Posty: 160
samo chipowanie jako poprawienie mocy ma sens jedynie w dieslu. w benzynie do chipa trzeba jeszcze robić wałek, głowicę, liczyć wydech itp. a nie same filtry i świece co niby daja 10% :D
pytanie - kto z tu obecnych chipował grande 120/130 ? ja przymierzam się do zrobienia chipa w swoim. moja znajoma zrobiła i jest b zadowolona.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36874 Wysłany: 03 Sie 2007, 23:51; 
 Temat postu:
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
nio tak.. ... przeglądałem też diesle no i tam efekty są już dużo lepsze :)

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36931 Wysłany: 04 Sie 2007, 15:11; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk
Rejestracja: 04 Lut 2007,
Posty: 26
Kuba DST napisał(a):
Ostatnio myśle o chip tuningu. Nawet dzwoniłem jużdo firmy zajmującej siętym i moc wzrośnie do 120 KM a kosztuje to tylko 1250zł. Czyli sie opłaca. Chyba się :lol: zdecyduje

Hej :)
Podaj mi namiary na tą firmę....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36997 Wysłany: 05 Sie 2007, 14:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 44
Panowie jeżeli chodzi o dieselka 1.3 to można z niego jeszcze wycisnąć około 15 koników i 60 Nm momentu, 75 KM da się zrobić na 95 KM i zysk 40 Nm. Wersja 120 KM pzyrost o około 25 KM i 60 Nm, natomiast 130 35 KM i 60 N i to wszystko w samochodach na gwarancji. Zmiana map poprzez złącze diagnostyczne tak, że serwis nawet tego nie zauważy:0 Koszt około 1800 PLN.

_________________
Stallo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37131 Wysłany: 06 Sie 2007, 09:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
maciejd napisał(a):
samo chipowanie jako poprawienie mocy ma sens jedynie w dieslu.

Również w benzynie jeśli jest doładowana. Chiptuningowi poddaje się każdy silnik z turbiną. W wolnossącym dieslu też nie przyniesie żadnych widocznych rezultatów.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49801 Wysłany: 01 Paź 2007, 23:15; 
 Temat postu: Chipt
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
zuraw201 napisał(a):
ja teraz zbieram ok 1500zl w ADF Auto we Wroclawiu podnosza moc z 90KM na 115KM a moment z 200 na 260 i to wszytko na gwaracji ale musze jeszce tam pojechac i sie wiecej dowiedziec
Pozdrawiam


No no no, sporo ;) Więcej niż znacznie lepiej znane i poważane firmy tunerskie. NIe zastanawia cię to?

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49822 Wysłany: 01 Paź 2007, 23:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: TL, Zamość, Lublin
Rejestracja: 01 Paź 2007,
Posty: 75
mój wspólnik ma właśnie taki silnik podniósł właśnie do 115KM i fajnie śmiga ale strasznie dymi, zderzak czarny!! ten silnik i tak jest wyżyłowany!!

_________________
GP Sport, czarny, 1,9 160KM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49849 Wysłany: 02 Paź 2007, 08:55; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
kiler napisał(a):
ten silnik i tak jest wyżyłowany!!


Dokładnie - 90 KM nie jest zbyt dobry do tuningu ponieważ nie ma dużej rezerwy, wiadomo coś można wykręcić jeszcze :) ale nie wiem czy jest sens. Żeby coś konkretniej trzeba go zmodyfikować nie tylko softem ;)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49854 Wysłany: 02 Paź 2007, 09:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Zwrócę uwagę na jeszcze jedną sprawę - MJ 90KM ma tylko 10Nm więcej od MJ 75KM dlaczego? Ja uważam że Fiat ograniczył moment celowo obawiając się o trwałość skrzyni/sprzęgła.

Trochę się offtop zrobił, Jaco może wydzielisz/przeniesiesz?

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49858 Wysłany: 02 Paź 2007, 09:44; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
PiotrT

Zrobione :)

Do Lancii Fiat już zmodyfikował i tak ten silnik... ;) wykrzesali z niego 105 KM :)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49860 Wysłany: 02 Paź 2007, 09:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
kiler napisał(a):
mój wspólnik ma właśnie taki silnik podniósł właśnie do 115KM i fajnie śmiga ale strasznie dymi, zderzak czarny!! ten silnik i tak jest wyżyłowany!!
Mylisz się. Silnik 1,3 i 1,9 mają prawie taki sam stosunek pojemności do mocy czyli takie same rezerwy w nich drzemią (oczywiście procentowo). W silniku 1,3 z jednego litra pojemności Fiat uzyskał 69,23KM a w silniku 1,9 - 68,42KM. Po tuningu Twojego GP silnik ma o 23% więcej mocy. Jeśli uznać to za górny próg bezpiecznego podkręcenia to silnik 1,3 możnaby podkręcić do (+23%) mocy 110KM. Czyli jeśli auto Twojego wspólnika strasznie kopci to znaczy że przesadzili (115KM to o 28% więcej). 5KM to niby nie dużo ale jednak. Ja też chciałbym mieć troszke więcej mocy ale mam zamiar pojeździć nim kilka lat więc chyba nie będę się bawił w tuning silnika. Chociaż może kiedyś? :roll:

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49862 Wysłany: 02 Paź 2007, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Nie ukrywam że noszę się z zamiarem zmiany programu w moim aucie, ale bardziej od mocy interesuje mnie przebieg momentu - chciałbym poprawić reakcję na gaz w dolnym zakresie obrotów. Być może możliwe jest zrobienie takiego programu, w którym turbina zacznie ładować 200/300 obr wcześniej, to bardzo by się przydało.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49866 Wysłany: 02 Paź 2007, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 613
Aby moc nie przekraczała 100KM z jednego litra i bedzie lux , 100KM z 1L pojemnosci to jest maksymalny optymalny wskaźnik, powyzej tej wartosci moga byc problemy z trwałoscia i długim zywotem slinika :)

_________________
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49867 Wysłany: 02 Paź 2007, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
PiotrT napisał(a):
..... Być może możliwe jest zrobienie takiego programu, w którym turbina zacznie ładować 200/300 obr wcześniej, to bardzo by się przydało.
Obawiam się, że to już nie zależy od programu sterującego silnikiem ale od konstrukcji samej turbiny. Żeby wyeliminować turbo-dziurę montuje się drugą turbinę (najnowszy Saab 93) która pracuje przy wolnych obrotach. Przy wyższych obrotach jej zadanie przejmuje druga.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49882 Wysłany: 02 Paź 2007, 10:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Masz rację, ale w MJ 90KM montowana jest turbina o zmiennej geometrii i być może są jakieś rezerwy. Zdaję sobię sprawę że cudów nie ma i nie będę miał doładowania od obrotów jałowych, ale był bym happy gdyby udało się w tym miejscu poprawić fabrykę.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49883 Wysłany: 02 Paź 2007, 10:58; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Nie wiem czy wiece - ale w przyszłym roku wyjdzie Multijet z uwaga - DWOMA turbinami :D będzie miał od dołu do góry moc :D ponieważ przy mniejszych obrotach włączy się mała turbina przy dużych większa :D

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49886 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:00; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Cena też pewnie będzie podwójna


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49887 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:01; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
zoon napisał(a):
Cena też pewnie będzie podwójna


Raczej niewiele większa. Od mocniejszych wersji MJ :)

bardzo cieszy, że idą do przodu zostawiając konkurencje z tyłu :D :)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49889 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:07; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
BMW ma taki dieslowski silnik z dwoma sprężarkami np. w modelu 535d.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49890 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:08; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
zoon napisał(a):
BMW ma taki dieslowski silnik z dwoma sprężarkami np. w modelu 535d.


Wiem o tym.

I nikt poza BMW :)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49896 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
A czy to przypdkiem nie będzie ten silnik montowany już we wspomnianym Saabie? (1,9 180KM)

Co do zostawianej z tyłu konkurencji to w BMW 335d od blisko trzech lat jeżdżą 3 litrówe diesle z dwiema turbinami pracującymi sekwencyjnie.
Ten silnik ma w "5" 272KM. Teraz BMW wprowadza 2,0l diesla z dwiema turbinami - moc bagatelka 204KM

Upss :wink: Zoon mnie wyprzedził.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #49897 Wysłany: 02 Paź 2007, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
PiotrT napisał(a):
Co do zostawianej z tyłu konkurencji to w BMW 335d od blisko trzech lat jeżdżą 3 litrówe diesle z dwiema turbinami pracującymi sekwencyjnie.
Ten silnik ma w "5" 272KM. Teraz BMW wprowadza 2,0l diesla z dwiema turbinami - moc bagatelka 204KM


Nie wydaje Wam się, że BMW to trochę inna liga od Fiata coś jak Mercedes ?
Fiat raczej nie ma samochodu do wystawienia konkurencji BMW.

Więc na uwagę zasługuje fakt, że Fiat posiada tak mocny silnik z dwoma turbinami a poza nim jeszcze tylko BMW.

Więc uważam, że nie jest źle.

Bo reszta jak na razie kiepsko.

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 514 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO