|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 22:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#436031 Wysłany:
31 Sty 2011, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#436065 Wysłany:
31 Sty 2011, 21:04; Temat postu: Re: Rdza |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
grekow napisał(a): Punto II rocznik 2001.Jestem drugim właścicielem przebieg 45000km.Autko garażowane,ale zabezpieczeń antykorozyjnych nie robiono .10-cio letnia gwarancja na lakier.Podwozie musiałem zabezpieczyć ,szczególnie miejsca do podnoszenia przodu samochodu.Gdybym tego nie zrobił po zakupie ,to po zimie podłoga do blacharza, a tak może jeszcze parę lat wytrzyma.
Szacun Kolego. Rok starsze autko i przebieg jak u mnie 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
mlody |
#436947 Wysłany:
03 Lut 2011, 18:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Małopolska Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 17
|
Forumowicze kiedy zima sie skończy muszę zabrac się za "ruda koleżanke"
Tak to wygląda:
I teraz pytanko.
Czy oddac do lakiernika to co jest czy kupic element i dopiero wtedy pomalowac na odpowiedni kolor?
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#436951 Wysłany:
03 Lut 2011, 18:12; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
mlody napisał(a): I teraz pytanko. Czy oddac do lakiernika to co jest czy kupic element i dopiero wtedy pomalowac na odpowiedni kolor?
Wszystko zależy od tego jak głęboka jest to rdza. Ale widząc te dosyć pokaźne płaty rdzy na przednich błotnikach, to proponuję dorwać nowe (np. z rozbitka). Tylne można zrobić. Ciekawe co będzie na klapie.
P.S. Jednak bycie pedancikiem pod tym kątem ma swoje plusy. Korozja tylnego błotnika niemal na pewno zaczęła się od maleńkiego, niemal niezauważalnego odprysku, a następnie rozkwitła pod lakierem. Gdy rozkwit był już pokaźnych rozmiarów, wówczas lakier napuchł i odpadł.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
mlody |
#436955 Wysłany:
03 Lut 2011, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Małopolska Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 17
|
Sprawa dotyczy tylko lewego przedniego błotnika.
Reszta samochodu jest w porządku.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#436964 Wysłany:
03 Lut 2011, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Aaa, to nie wiem czemu pierwsze i trzecie zdjęcie wziąłem za prawy tył
W takim razie wymieniaj cały element. Nie ma co reanimować trupa. Przy progu będą dosyć konkretne wżery, które nawet przy - wydawałoby się - usunięciu rdzy z powierzchni wyjdą z powrotem.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#436966 Wysłany:
03 Lut 2011, 18:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
mlody |
#436969 Wysłany:
03 Lut 2011, 19:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Małopolska Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 17
|
Właśnie znajomy mówił mi że coś musiało byc robione (najprawdopodobniej jakaś stłuczka) i także radził kupic cały element i pomalowac.
I tak zrobie, tylko musze sie porozglądac na jakiś autozłomach.
|
|
Góra |
|
 |
grekow |
#437444 Wysłany:
05 Lut 2011, 08:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2010, Posty: 47 Pomógł: 4
|
Witam, czy może ktoś opisać dodawanie zdjęć do postów.Próbuję i nic nie wychodzi.
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#437458 Wysłany:
05 Lut 2011, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
grekow |
#437468 Wysłany:
05 Lut 2011, 12:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Andrzej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Gru 2010, Posty: 47 Pomógł: 4
|
[ Dodano: 05 Lut 2011 11:17 ]Punto II rocznik 2001,podwozie przed konserwacją [ Dodano: 05 Lut 2011 11:19 ] [ Dodano: 05 Lut 2011 11:19 ] [ Dodano: 05 Lut 2011 11:22 ]Konserwację robiłem sam w lipcu 2010r,w te lato sprawdzę jak to wygląda,czy trzeba będzie coś poprawić.
|
|
Góra |
|
 |
Tommy |
#441862 Wysłany:
17 Lut 2011, 18:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 31
|
Jak patrze na te zdjęcia to sie aż zastanawiam co to za egzemplarze macie ze tak gniją  Niegarażowane, nie konserwowane, niewoskowane czy moze kupione po okazyjnej cenie zza wschodniej granicy  ?...
O kropka trzeba dbać bo to wdzięczne auto  pzdr.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#441876 Wysłany:
17 Lut 2011, 18:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Wow nieźle, jak w moim Japońcu.
W puntko było czysto pod spodem, tez rocznik 2001r posiadany od nowości.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Daniell252 |
#446416 Wysłany:
28 Lut 2011, 00:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dankos
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 18 Wrz 2010, Posty: 190
|
no wy sie smiejcie, mój już był dwa razy spawany  , i od cholery włókna szklanego jest od spodu  ( niestety to juz nie nowy samochód trzebasie liczyc z tego typu zabiegami, mi równiez gnije tylne nadkole:( a samochód mamy od nowości i garażowany, przez jego vały okrez zycia jak jest z nami może łącznie stał ze 3-5 dni na dworze w nocy  a tu takie nie miłe zaskoczenie, teraz po maturach zabieram sie za malowanie mojego Kropka:D
_________________ FIAT PUNTO II 1.2 8V SX 2000R. FORD FOCUS II GHIA KOMBI, 1.8 TDCI, 2006r MITSUBISHI PAJERO I 3.0 V6 1990r. - OFF-ROAD  FIAT STILO 1.8 16V 2001r. - pakiet ABARTH. - BMW E46 2.0D 150KM - ehhh... obecnie (kazzo)
|
|
Góra |
|
 |
endumazi |
#446440 Wysłany:
28 Lut 2011, 08:54; Temat postu: Re: Rdza |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: LKS Rejestracja: 07 Sty 2011, Posty: 121
|
grekow napisał(a): Punto II rocznik 2001.Jestem drugim właścicielem przebieg 45000km.Autko garażowane,ale zabezpieczeń antykorozyjnych nie robiono .10-cio letnia gwarancja na lakier.Podwozie musiałem zabezpieczyć ,szczególnie miejsca do podnoszenia przodu samochodu.Gdybym tego nie zrobił po zakupie ,to po zimie podłoga do blacharza, a tak może jeszcze parę lat wytrzyma.
Hah, ja ostatnio nabyłem P2 z 2002 roku, 41kkm oryginalnego przebiegu i też będę musiał w lecie zrobić zabezpieczenie podwozia.
Póki co stan śliczny, zero rdzy - jednak trzeba będzie zatroszczyć się o to.
_________________ ---
Pozdrawiam
mazi
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#446540 Wysłany:
28 Lut 2011, 13:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Hubi |
#447331 Wysłany:
01 Mar 2011, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
u mnie pojawiły się 2 małe 1cm2 odpryski lakieru i delikatna rdza na tylnej klepie, (2002 rok) reszta bez żadnego śladu rdzy
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#474459 Wysłany:
17 Maj 2011, 11:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
To co pokazuje grekow na zdjęciach niestety czeka każde Punto II. Ostatnio po zimie na kanale miałem okazję oglądać 3 Punciaki 2 (z lat 2000-2002) i każdy ma w tym samym miejscu rdzę (mój niestety też). Jeżeli samochód jeździ w Polsce w zimę to tak się to kończy.
U mnie było tak:
Po usunięciu fabrycznej izolacji, okazało się że ruda szalała już sobie na całego:
Po naprawie środkiem firmy Boll:
Przed położeniem "masy uszczelniającej na pędzel Boll" na rdzę nałożyłem Cortanin F. Na to wszystko przyszedł "baranek" w sprayu od Boll'a i na razie jest dobrze. Są to jedyne miejsca (prawa i lewa strona) w których coś się u mnie dzieje, reszta podłogi nie ma nawet śladu rdzy. Jestem tylko ciekawy co by było gdyby usunąć całe zabezpieczenie z podłogi. W każdym razie następnego dnia po naprawie od spodu wyjąłem dywaniki, żeby zobaczyć jak to wygląda od środka, niestety cała podłoga wyłożona jest matami bitumicznymi więc nic nie zobaczyłem, a usuwanie zajęłoby za dużo czasu.
Nie zmienia to faktu, że jeżeli ktoś twierdzi że nie ma ani grama rdzy w Punto 2 to znaczy że po prostu wszystkiego nie wie, są to już stare samochody i naturalne, że gniją szczególnie w zimie. Jedyne co trzeba przyznać, to że poza podwoziem blachy ładnie się trzymają i chyba tutaj Fiat akurat dał ocynk w odróżnieniu od podłogi.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#474463 Wysłany:
17 Maj 2011, 11:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
_marcin00_ U mnie było czysto wszędzie, pod spodem też, ale autko po 5latach parkowania pod chmurką dostało garaż i przez nastepne 5lat tam parkowało. Może to dlatego.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#474465 Wysłany:
17 Maj 2011, 11:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Pewnie tak, mój jak go 1,5 roku temu kupowałem nie miał kompletnie nic na podłodze poza jedną rysą którą zaraz zabezpieczyłem. Od tej pory cały czas pod chmurką stoi i efekty już się pojawiają. Niestety czas nie stoi w miejscu i trzeba trzepać dalsze kilometry póki samochód na to pozwala, bo oszczędzanie go nic nie daje i co z tego że będzie miał powiedzmy 100kkm i 15lat jak podłoga się zbiodegraduje
Chociaż nie wiem czy do takiego stanu jak teraz jest, sam się nie przyczyniłem. W zeszłym roku wyciągałem tylne sprężyny i żeby samochód solidnie stał, podłożyłem pieńki z prawej i lewej strony właśnie w tym miejscu i trochę podłoga się ugięła. Może pękło zabezpieczenie po tym manewrze i dlatego tak się rozrosła ruda.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#474499 Wysłany:
17 Maj 2011, 14:36; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
_marcin00_, jakiś tydzień temu też w tym miejscu robiłem, a dokładniej między tą okrągłą wytłoczką, a profilem w progu. Z prawej strony było w miarę ok, ale z lewej masakra. Wiertara w dłoń i dawaj, potem Polrust (w porównaniu do Cortaninu F posiada wypełniacz i po 12h już jest super twardy, czego o Cortaninie nie można powiedzieć  ). Na to minia i farba bitumiczna. Spod auta wyszedłem czysty jak hajer przodowy 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#474501 Wysłany:
17 Maj 2011, 14:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
domin45670 napisał(a): Z prawej strony było w miarę ok, ale z lewej masakra.
No ludzie jak u Ciebie jest podobnie przy takim małym przebiegu i garażowanym samochodzie, to by znaczyło, że te blachy na bank nie są ocynkowane i co gorsze kiepskiej jakości skoro ruda zaczyna działać pod konserwacją i jak ruszysz "powierzchowną" rdzę to już jest za późno.
Chyba Fiat nic nie poprawił w kwestii podłogi w porównaniu do PI.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#474503 Wysłany:
17 Maj 2011, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Dlatego wszystkim radzę, że jak gdzieś widzą choćby maleńką kropeczkę rdzy, to żeby się za to zabrali bo pod tą masą (fabrycznym barankiem) na bank rdza poszła dalej... znacznie dalej
Mam nadzieję, że era samochodów z aluminium jest coraz bliżej. Niby włókna szklane i węglowe też wchodzą do gry, ale nie widzę możliwości ich utylizacji lub dalszego przetwarzania - są to kompozyty.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#474506 Wysłany:
17 Maj 2011, 14:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
To już niestety wiem... Teraz mam całe lato na walkę z każdą plamką jaką znajdę pod samochodem. Oby to nie była walka z wiatrakami.
[ Dodano: 17 Maj 2011 14:54 ]
domin45670 napisał(a): Mam nadzieję, że era samochodów z aluminium jest coraz bliżej.
No niby dobry byłby samochód z aluminium, ale jak w sobotę u _Wladimir_'a robiliśmy samochód to zauważyłem że mu przeżarło w jednym miejscu aluminiową osłonę tylnego wydechu  .
Więc chyba najtrwalsze są tworzywa sztuczne, które znowu są nieekologiczne i taki samochód byłby "strzałem w stopę" dla firmy która go wyprodukowała.W Polsce kto by wymienił stary samochód jakby siedzenia nie szlifowały asfaltu, albo nie złamałby się na pół?
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
tomPB1920 |
#476881 Wysłany:
27 Maj 2011, 01:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 227
|
_marcin00_ powiem tyle 2 lata temu gosciu na przegladzie mi powiedział ze jezeli by tej rdzy własnie w tym miejscu nie zobaczył ( a tez miałem po obu stronach w tym miejscu ) to by sie zdziwił ,tak wiec to norma tak mi powiedział.Dodam ze mam P II rok prod 2000 8 V.W moim przypadku nie było szans podłozyc lewarka pod autko tak było wyzarte.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|